Preview

Bulletin of social Sciences and Humanities

Advanced search

Model of interaction between a teacher and a student based on the principles of cooperation, taking into account psychological aspects

Abstract

The article considers the modeling of the process of interaction between a teacher and a student based on the principles of cooperation, taking into account psychological aspects. The interaction of teachers and students at the university should have a wide range of tools that ensure the development of skills and abilities of students. One of the most important points in this is the interaction that develops between the teacher and the student: entering into subjective relations and being an active participant in them, the student begins to perceive the implemented methods of communication as the norm, as his individual choice. Therefore, the purpose of the study was the interaction of the teacher of students within the educational process of the university on the basis of the principles of cooperation, taking into account psychological aspects.

About the Author

N. A. Meleshkova
Kemerovo state medical University
Russian Federation

PhD of Pedagogical Science, Associate Professor of the Department of Physical Culture 



References

1. Кагосян А. С. Обучение как детерминанта развития основных психических и личностных новообразований // Гуманизация образования. – 2015. – № 5. – С. 48–56.

2. Мамаев Е. А., Прокудин А. М. Исследование межличностных отношений обучаемых как востребованность в моделировании учебного процесса // Ученые записки Университета им. П. Ф. Лесгафта. – №12 (190), 2020, часть 2.

3. Матюнина, О. Е. Модернизация системы образования в России: проблемы и перспективы // Вестник международного института экономики и права. – 2015. – №2 (19). – С. 106–111.

4. Мелешкова Н. А. Взаимодействия педагога и обучаемого на основе принципов сотрудничества //Акмеология профессионального образования»: материалы 16-й Международной научно-практической конференции. – Екатеринбург: РГППУ, 2020.

5. Сафронова М. В. Особенности мотивации учебной деятельности школьников, обучающихся в условиях различных образовательных подходов //Сибирский педагогический журнал. – 2012.- № 8. – С. 222–225.

6. Феталиева П. П. Модели общения младших школьников с особыми образовательными потребностями //Известия: Дагестанский педагогический университет. Психолого-педагогические науки. – 2015. – №4 (33). – С.94–99.


Review

For citations:


Meleshkova N.A. Model of interaction between a teacher and a student based on the principles of cooperation, taking into account psychological aspects. Bulletin of social Sciences and Humanities. 2021;2(3):70-74. (In Russ.)

Views: 176


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2687-0320 (Print)