Preview

Bulletin of social Sciences and Humanities

Advanced search

Using patient supervision to develop clinical thinking in medical students

About the Authors

E. G. Tsoi
Kemerovo State Medical University
Russian Federation

Tsoi Elena Glebovna, Candidate of Sciences in Medicine, Associate Professor, Department of Pediatrics and Neonatology



O. V. Shmakova
Kemerovo State Medical University
Russian Federation

Shmakova Olga Valeryevna, Candidate of Sciences in Medicine, Associate Professor, Head of the Department of Pediatrics and Neonatology



N. E. Popova
Kemerovo State Medical University
Russian Federation

Popova Natalia Evgenievna, Assistant of the Department of Pediatrics and Neonatology 



References

1. Давыдов Б. И., Анфиногенова О.Б., Шмакова О. В., Рудаева Е. Г., Нейжмак З. Ф. Интегральная оценка здоровья подростков : учебное пособие. Кемерово, 2007. 76 с.

2. Методика исследования здорового и больного ребенка. Учебно-методическое пособие / И.Г. Михеева, А. Б. Моисеев, А. Б. Сафонов [и др.]. Москва: ФГАОУ ВО РНИМУ им. Н. И. Пирогова Минздрава России. 88 с.

3. Тарасова О. Л., Игишева Л. Н., Шмакова О. В. К вопросу о преемственности в преподавании фундаментальных и клинических дисциплин при формировании компетенций будущего врача // Качественное профессиональное образование: современные проблемы и пути решения : материалы XIV научно-методической конференции с международным участием. Кемерово. 2022. С. 137–143.


Review

For citations:


Tsoi E.G., Shmakova O.V., Popova N.E. Using patient supervision to develop clinical thinking in medical students. Bulletin of social Sciences and Humanities. 2024;5(3):103-105. (In Russ.)

Views: 38


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2687-0320 (Print)