Using patient supervision to develop clinical thinking in medical students
About the Authors
E. G. TsoiRussian Federation
Tsoi Elena Glebovna, Candidate of Sciences in Medicine, Associate Professor, Department of Pediatrics and Neonatology
O. V. Shmakova
Russian Federation
Shmakova Olga Valeryevna, Candidate of Sciences in Medicine, Associate Professor, Head of the Department of Pediatrics and Neonatology
N. E. Popova
Russian Federation
Popova Natalia Evgenievna, Assistant of the Department of Pediatrics and Neonatology
References
1. Давыдов Б. И., Анфиногенова О.Б., Шмакова О. В., Рудаева Е. Г., Нейжмак З. Ф. Интегральная оценка здоровья подростков : учебное пособие. Кемерово, 2007. 76 с.
2. Методика исследования здорового и больного ребенка. Учебно-методическое пособие / И.Г. Михеева, А. Б. Моисеев, А. Б. Сафонов [и др.]. Москва: ФГАОУ ВО РНИМУ им. Н. И. Пирогова Минздрава России. 88 с.
3. Тарасова О. Л., Игишева Л. Н., Шмакова О. В. К вопросу о преемственности в преподавании фундаментальных и клинических дисциплин при формировании компетенций будущего врача // Качественное профессиональное образование: современные проблемы и пути решения : материалы XIV научно-методической конференции с международным участием. Кемерово. 2022. С. 137–143.
Review
For citations:
Tsoi E.G., Shmakova O.V., Popova N.E. Using patient supervision to develop clinical thinking in medical students. Bulletin of social Sciences and Humanities. 2024;5(3):103-105. (In Russ.)