Preview

Bulletin of social Sciences and Humanities

Advanced search

Promotion of the employer's brand in the regional sales market of home appliances and electronics

Abstract

The purpose of the study is to analyze the strategies of promoting the brand of the employer - organizations engaged in the sale of electronics and household appliances - in the regional market. The empirical base of the study is data of forums, sites, social networks containing information from applicants, former employees, working staff regarding the brand of their employer. In the process of writing a scientific article was used interpretive analysis of documents. The source base are data forums about the employer, the company's website. The work covers the problem of forming the brand of a modern company as a whole, a special emphasis is placed on considering the brand of the employer of two companies in spareelectronics and household appliances on the example of LLC "CITILINK" OP Saratov and OP Krasnodar. Then the main problems of employer brand promotion in these companies are indicated and the main recommendations for their solution are indicated. The results of the work were developed recommendations aimed at promoting the employer's brand, which can be implemented not only particular organization, but also in the activities of companies of this kind. Along with this, the article considers a number of insufficiently studied problems of the regional labor market of household appliances and electronics in General.

About the Authors

I. Yu. Surkova
ФГБОУ ВО «Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации»; Поволжский институт управления имени П.А. Столыпина
Russian Federation


E. S. Berezina
ФГБОУ ВО «Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации»; Поволжский институт управления имени П.А. Столыпина
Russian Federation


References

1. Арькова, Т. Ю. Управление человеческими ресурсами организации на основе системы HR-брендинга // Вестник Астраханского государственного технического университета. – 2011. – №1. –С. 62–66.

2. Бурковская, О., Осовицкая, Н. Как построить HR-бренд вашей компании. 53 способа повысить привлекательность компании-работодателя. – СПб.: Питер, 2010. – 284 с.

3. Бэрроу, С. Бренд работодателя. Лучшее из бренд-менеджмента – в работу с кадрами. – М.: Группа ИДТ, 2007.– 200 с.

4. Костылева, Н. В. Бренд как социокультурный феномен: социологический анализ: автореф. дисс. ... к. социол. н. : 22.00.06 / Ур.гос. техн. ун-т. - Екатеринбург, 2006.

5. Котлер, Ф. Основы маркетинга. – М.: Прогресс, 1991.– 240 с.

6. Кучеров, Д. Г. Бренд работодателя: область маркетинга или управления человеческими ресурсами? // Вестник СанктПетербургского университета. –2009. – №3. – С. 98–120

7. Мансуров, Р. Е. HR-брендинг. Как повысить эффективность персонала. СПб: БХВ-Петербург, 2011. – Режим доступа: https://litra.pro/hr-brending-kak-povisitj-effektivnostjpersonala/mansurov-r-e/read (дата обращения 10.09.2019).

8. Маркетинг на рынке труда: с чего начинается внешнее продвижение HR-бренда? // Проект HR-Portal. – Режим доступа: https://hr-portal.ru/blog/marketing-na-rynke-truda-s-chego-nachinaetsya-vneshnee-prodvizhenie-hr-brenda/(дата обращения 8.10.2019).

9. Минчингтон, Б. HR-бренд. Как стать лидером. Строим компанию мечты. – М.: Юнайтед Пресс, 2011. – 280 с.

10. Осовицкая, Н. HR-брендинг: управление талантами, онлайн-обучение, геймификация и еще 15 эффективных практик. – СПб.: Питер, 2014.

11. Пеша, А.В. Ценностное предложение работодателя – сущность и значение в экономике организации // Human Progress. – 2016. – № 2. – Режим доступа: http://progress-human.com/images/2016/Tom2_12/Pesha.pdf (дата обращения 12.10.2019).

12. Результат GfKTEMAX® России по 2 -м квартале 2019 г. // TEMAXRussia. – Режим доступа: https://temax.gfk.com/ru/reports/ (дата обращения 10.10.2019).

13. Суркова, И. Ю. Особенности репрезентации бренда работодателя – федеральной противопожарной службы ГУ МЧС России // Профессиональная ориентация. – 2018. №2.

14. Фахрутдинова, Е. В., Колесникова, Ю. С. HR-бренд, бренд и репутация компании как объекты нематериальной собственности // Креативная экономика. – 2013. – №2. – С. 6976

15. Heger, B. K. Linking the Employees Value Proposition to employee’s engagement andbusiness outcomes: preliminary findings from a linkage research pilot study // OrganizationDevelopmentJournal. – 2007. –№25 (2) . – Pр.121-132.

16. Mosley, R. Employer Brand: the Performance Driver No Business Can Ignore. –Publishedby A Shouldersof Giants. – 2009.


Review

For citations:


Surkova I.Yu., Berezina E.S. Promotion of the employer's brand in the regional sales market of home appliances and electronics. Bulletin of social Sciences and Humanities. 2020;1(1):28-33. (In Russ.)

Views: 368


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2687-0320 (Print)